Virtual Creatives – Online Marketing
  • Facebook adverteren
  • Google Ads
  • Contact
  • Over ons
  • Recensies
  • Blog
maart 8, 2018 door Virtual Creatives

Waarom je de Facebook pixel moet gebruiken

Waarom je de Facebook pixel moet gebruiken
maart 8, 2018 door Virtual Creatives

Adverteer je ook op Facebook? Ja? Heb je de Facebook pixel dan ook geïnstalleerd?  Geen idee wat dat is, lees dan verder.

Als het gaat om online adverteren merk ik dat veel ondernemers het liefst voor Facebook kiezen. De verschillende voordelen van adverteren op Facebook heb ik in een eerdere blog beschreven. Adverteren op Facebook is een uitstekend idee voor de meeste adverteerders, echter merk ik dat dit niet altijd op de juiste manier wordt gedaan.

Een veel voorkomende fout die adverteerders maken is het niet toepassen van de Facebook pixel. Dit is ontzettend jammer omdat je met de pixel waardevolle informatie kunt genereren.

Wat is de Facebook pixel?

De Facebook pixel is een code die je op je website kunt plaatsen. Met deze code kun je het verkeer dat je op de website komt registreren. Deze code geeft je inzage in onder andere:

    • Het aantal bezoekers op je website,
    • de bezochte pagina’s en
    • de behaalde resultaten.

Waarom de pixelcode installeren?

Tevens krijg je extra mogelijkheden in Facebook zodra je de pixel hebt geïnstalleerd, zoals:

    • Je kunt nieuwe doelgroepen maken op basis van het verkeer op je website,
    • je krijgt toegang tot meer hulpmiddelen binnen Facebook en
    • je kunt gerichter adverteren.

Nieuwe doelgroepen maken met de Facebook pixel

De pixelcode registreert alle bezoekers van je website. Je bent nu in staat met deze data specifieke doelgroepen te bouwen. Je kunt bijvoorbeeld een doelgroep bouwen bestaande uit bezoekers van je website of van slechts een bepaalde pagina.

Vanuit zo een doelgroep kun je achteraf een vergelijkbare doelgroep laten genereren. Dit is één van de meest krachtige tools van Facebook. Wat Facebook doet is dat het je bestaande doelgroep als basis gebruikt om een vergelijkbare doelgroep te bouwen. De vergelijkbare doelgroep is dan ook vele malen groter.

Minder advertentiekosten dankzij de pixelcode

Met de pixel kun je gerichter adverteren. Je krijgt meer inzage in je website bezoekers en hun gedrag. Tevens heb je toegang tot extra hulpmiddelen om deze bezoekers aparte advertenties te tonen. Door de data van de pixel op de juiste manier te gebruiken zullen je advertentiekosten minder zijn.

Ben je klaar om je eigen succesverhaal met Facebook-advertenties te maken? Download mijn E-book voor 10 praktische Facebook adverteren tips!

Waarom je de Facebook pixel moet gebruiken

    Gerelateerd

    Vorige artikelHoe je freebies kunt inzetten voor jouw (online) bedrijffreebieVolgende artikel Wat kost adverteren op Facebook?
    Virtual Creatives
    Virtual Creatives helpt organisaties om meer omzet, klanten, verkopen en leads te realiseren middels de juiste inzet van Facebook Advertenties en Google Ads.

    Recente berichten

    Facebook Ads en Apple iOS 14 update: hoe kun je je hierop voorbereidenjanuari 10, 2021
    Hoe de inzet van Highlight-extensies in Google Ads je rendement kan vergrotenjanuari 5, 2021
    Waarom je moet investeren in online marketingdecember 29, 2020

    Categorieën

    • Bloggen
    • Facebook Advertenties
    • Facebook marketing
    • Google Ads (AdWords)
    • Google Mijn Bedrijf
    • Google Shopping Tips
    • Instagram Ads tips
    • Linkedin
    • Listbuilding
    • Online Adverteren
    • Online Zichtbaarheid
    • Remarketing/retargeting
    • Zoekmachine optimalisatie / SEO
    Privacyverklaring | Cookieverklaring | Disclaimer | Algemene Voorwaarden | KVK #: 76239659 | Btw-nummer: NL003065162B27 | Copyright © 2019 - 2022 Virtual Creatives

    Recente berichten

    Facebook Ads en Apple iOS 14 update: hoe kun je je hierop voorbereidenjanuari 10, 2021
    Hoe de inzet van Highlight-extensies in Google Ads je rendement kan vergrotenjanuari 5, 2021
    Waarom je moet investeren in online marketingdecember 29, 2020

    Categorieën

    • Bloggen
    • Facebook Advertenties
    • Facebook marketing
    • Google Ads (AdWords)
    • Google Mijn Bedrijf
    • Google Shopping Tips
    • Instagram Ads tips
    • Linkedin
    • Listbuilding
    • Online Adverteren
    • Online Zichtbaarheid
    • Remarketing/retargeting
    • Zoekmachine optimalisatie / SEO
     

    Reacties laden....
     

      Ik gebruik cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om mijn websiteverkeer te analyseren. Ook deel ik informatie over jouw gebruik van mijn site met mijn partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van jouw gebruik van hun services.AkkoordLees hier mijn Cookie Policy