Als je me eenmaal kent, weet je dat ik dol ben op het beheren van Facebook-advertenties. Ze zijn zonder meer de snelste manier om je bedrijf te laten groeien en om in contact te komen met je ideale klanten.
Lees ook: Wat ik van Wendy Kerssens leerde over Facebook Ads
En nu ben ik helemaal weg van adverteren op Instagram. Afgelopen maanden heb ik breedvoerig mogen testen met Instagram ads met mijn eigen weggever en ook voor mijn klanten. De resultaten zijn binnen en verassend genoeg scoorde Instagram in vele gevallen beter dan Facebook Ads.
Wie had dat kunnen voorspellen?
Ik deel daarom graag wat meer informatie over adverteren op dit platform.
Hoe adverteer ik op Instagram?
Wist je dat je Instagram-advertenties kunt maken met dezelfde advertentietool voor Facebook-advertenties?
Omdat Facebook Instagram bezit, loopt alle reclame voor Instagram via Facebook. En laat me je vertellen – Instagram en advertenties in Instagram verhalen zijn nu mega interessant.
Ik heb deze advertenties zien converteren als een gek voor mijn klanten. Voor mijn eigen weggever adverteer ik het liefst op Instagram, omdat de kostprijs per download daar het laagst zit.
Het is dus DE plek voor goedkope leads.
In principe maak je een Instagram advertenties op dezelfde manier als een advertentie op Facebook. De targeting qua doelgroep en het instellen van de campagnes is vrijwel hetzelfde. Het verschil zit hem in de strategie achter je campagne en de opmaak van de advertenties. Vooral adverteren tussen de verhalen op Instagram vergt een andere aanpak.
Lees ook: Facebook adverteren uitbesteden
Vier redenen waarom Instagram Ads ook onderdeel moeten zijn van je strategie
Hier zijn vier redenen waarom je op dit moment Instagram-advertenties moet inzette om je bedrijf te laten groeien:
Video-advertenties zijn de beste manier om kennis te delen
Op Instagram kun je adverteren met video. Voor de tijdlijn of nieuwsfeed mag de video 60-seconden duren. In Instagram-verhalen zijn de filmpjes wat korter, daar mag je video niet langer dan 15 seconden zijn. Dit is meer dan genoeg tijd om je expertise te tonen aan een nieuwe doelgroep. Tevens is het prima voor leadgeneratie.
Instagram-advertenties zijn relatief nieuw (goedkoper adverteren)
Het is al een tijdje mogelijk om op Instagram te adverteren. Helaas werd dit heel weinig ingezet, omdat men het nog niet kende. Ook moest dit platform zich eerst bewijzen. In het begin vond ik de ROI uit Instagram-advertenties maar niks. En nu zie ik daar de goedkoopste leads en klanten uitkomen. Dit omdat Instagram nog maar weinig adverteerders kent. Voor de meeste bedrijven ligt de focus nog op Facebook en Google. En die twee kanalen worden hierdoor almaar duurder. Ga voor die goedkopere klikken en klanten op Instagram.
Gebruikers van Instagram kopen eerder
Instagram is een visueel platform. Het gaat daar om de mooie foto’s en men gebruikt dit platform als inspiratiebron. De gebruikers zijn hierdoor ook sneller geneigd om een product of dienst te kopen nadat ze die op Instagram hebben gezien.
Instagram is minder lawaaierig en afleidend dan Facebook
Er zijn minder pop-ups, meldingen en afleidingen die in de weg staan voor mensen die foto’s op Instagram bekijken, waardoor het gemakkelijker wordt om je advertenties hier te laten opvallen. Denk aan je eigen gedrag op Instagram – ben je daar meer gefocust dan op FB? Ik dacht het al ;).
Heb je al Instagram-advertenties geprobeerd? Wat dacht je? Reageer hieronder en laat het me weten!