facebook pixel

Waarom je de Facebook pixel moet gebruiken

Adverteer je ook op Facebook? Ja? Heb je de Facebook pixel dan ook geïnstalleerd?  Geen idee wat dat is, lees dan verder.

Als het gaat om online adverteren merk ik dat veel ondernemers het liefst voor Facebook kiezen. De verschillende voordelen van adverteren op Facebook heb ik in een eerdere blog beschreven. Adverteren op Facebook is een uitstekend idee voor de meeste adverteerders, echter merk ik dat dit niet altijd op de juiste manier wordt gedaan.

Een veel voorkomende fout die adverteerders maken is het niet toepassen van de Facebook pixel. Dit is ontzettend jammer omdat je met de pixel waardevolle informatie kunt genereren.

Wat is de Facebook pixel?

De Facebook pixel is een code die je op je website kunt plaatsen. Met deze code kun je het verkeer dat je op de website komt registreren. Deze code geeft je inzage in onder andere:

  • Het aantal bezoekers op je website,
  • de bezochte pagina’s en
  • de behaalde resultaten.

Waarom de pixelcode installeren?

Tevens krijg je extra mogelijkheden in Facebook zodra je de pixel hebt geïnstalleerd, zoals:

  • Je kunt nieuwe doelgroepen maken op basis van het verkeer op je website,
  • je krijgt toegang tot meer hulpmiddelen binnen Facebook en
  • je kunt gerichter adverteren.

Nieuwe doelgroepen maken met de Facebook pixel

De pixelcode registreert alle bezoekers van je website. Je bent nu in staat met deze data specifieke doelgroepen te bouwen. Je kunt bijvoorbeeld een doelgroep bouwen bestaande uit bezoekers van je website of van slechts een bepaalde pagina.

Vanuit zo een doelgroep kun je achteraf een vergelijkbare doelgroep laten genereren. Dit is één van de meest krachtige tools van Facebook. Wat Facebook doet is dat het je bestaande doelgroep als basis gebruikt om een vergelijkbare doelgroep te bouwen. De vergelijkbare doelgroep is dan ook vele malen groter.

Minder advertentiekosten dankzij de pixelcode

Met de pixel kun je gerichter adverteren. Je krijgt meer inzage in je website bezoekers en hun gedrag. Tevens heb je toegang tot extra hulpmiddelen om deze bezoekers aparte advertenties te tonen. Door de data van de pixel op de juiste manier te gebruiken zullen je advertentiekosten minder zijn.

Ben je klaar om je eigen succesverhaal met Facebook-advertenties te maken? Download mijn E-book voor 10 praktische Facebook adverteren tips!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *