Wat doet de nieuwe Facebook update met je bedrijfspagina?

Wat doet de nieuwe Facebook update met je bedrijfspagina?

Facebook-oprichter Mark Zuckerberg heeft bekend gemaakt dat er een nieuwe update gaat plaatsvinden. Met deze Facebook update wilt men weer de nadruk leggen op berichten die door vrienden en familieleden worden gedeeld en minder op content van bedrijven. Het is de bedoeling om voortaan meer de nadruk te leggen op ‘betekenisvolle sociale interacties’.

Lees hieronder de bekendmaking van Mark Zuckerberg:

De gevolgen voor je bedrijfspagina

De geruchten doen er al langer de ronde dat Facebook het bereik van bedrijfspagina’s wilt verkleinen. En dat gaat binnenkort officieel van start. Facebook gaat zich meer richten op het contact tussen Facebookvrienden. Je krijgt dus minder content van merken en bedrijven te zien en meer content van je familie en vrienden. Voor ondernemers en marketeers betekent dit veel minder bereik voor content op je bedrijfspagina.

Het grootste gevolg van de update is dat mensen minder content gaan zien van bedrijfspagina’s, omdat Facebook die als minder belangrijk ziet. De uiteindelijke impact zal van Facebook-pagina tot Facebook-pagina verschillen. Het type content en de interacties daarop zal dan bepalen hoe goed je berichten worden vertoond.

Moet je nu dan meer investeren in Facebook Ads?

Ik heb sterke twijfels over wat het echte doel is van zo een update. Volgens Facebook gaat het om het creëren van een aangenamere gebruikservaring voor haar leden. Echter lijkt het me sterk dat ze bedrijven willen dwingen om meer te investeren in Facebook advertenties.

Bottom lines:

  1. If you haven’t been spending on ads, you’ll need to start.
  2. If you have been spending on ads, you may need to spend more.

Toch meer onbetaald bereik met je Facebook-pagina? Doe dit dan

De update van Facebook maakt het wat lastiger om je doelgroep te bereiken zonder advertenties, toch zijn er een aantal dingen die je kunt doen.

  • Maak content dat deelbaar is.
  • Maak live video’s.
  • Vraag je volgers om de “See First in News Feed” optie te gebruiken.

als eerste weergeven facebook

Aan de slag met Facebook-Advertenties?

E-boek met succes adverteren op Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *