Krijg meer aanmeldingen voor je webinars met Facebook Ads

Krijg meer aanmeldingen voor je webinars met Facebook Ads

Webinars zijn geweldig voor het genereren van zowel leads als het stimuleren van nieuwe verkopen. Om webinars effectief in te zetten als verkoopmiddel dan is het zaak dat je voldoende kijkers binnenhaalt.

Ja, webinars zijn pas effectief als verkooptool als mensen opdagen om die te bekijken. En daar gaat het vaak mis, want hoe krijg je aanmeldingen voor je webinar?

Ga voor zoveel mogelijk aanmeldingen voor je webinar

Om webinars als verkooptool in te kunnen zetten is het zaak dat je voldoende inschrijvingen krijgt. Hou er rekening mee dat slechts ongeveer 30-60% van de mensen die zich aanmelden, daadwerkelijk de webinar zullen bijwonen. Daar heb je dus al heel wat uitvallers.

Een ander reden om zoveel mogelijk aanmeldingen binnen te halen is omdat maar een deel van de kijkers kopers zullen worden. Het gaat dus allemaal om de cijfers. Hoe groter het aantal aanmeldingen, des te groter het aantal personen die je webinar zullen bekijken. En zo zal het aantal leads en kopers ook aantrekkelijker zijn.

Reken even voor jezelf uit hoeveel verkopen je moet realiseren om winstgevend te zijn. Gebruik dan een conversieratio van 4% om terug te rekenen hoeveel leads je dus nodig hebt om dat aantal verkopen te behalen. Dit geeft je al een idee van hoeveel aanmeldingen je nodig zult hebben om van je webinar een succes te maken.

Kortom: hoe meer personen je kunt bereiken, hoe meer verkopen je kunt realiseren.

Neem de tijd om je webinar te promoten

Hoewel de verschillende voordelen van webinars duidelijk zijn, wordt het belang van het promoten van de webinar vaak onderschat. Bedrijven kunnen hun ROI zeker verbeteren en autoriteit opbouwen met webinars, maar zonder effectieve promotieactiviteiten zal de webinar waarin je hebt geïnvesteerd gewoon niet slagen.

Het promoten van een webinar is daarom belangrijk en je kunt dit eenvoudig doen door op Facebook te adverteren.

Promoten via je maillijst is niet voldoende

Je maillijst zou de eerste plaats moeten zijn om je webinar te promoten. Deze mensen kennen je al en er is al een zekere mate van vertrouwen opgebouwd. Uit je maillijst zul je doorgaans al wat aanmeldingen kunnen realiseren.

De vraag is: zijn dit voldoende aanmeldingen voor een geslaagde webinar?

Als je een kleine maillijst hebt dan zal het aantal aanmeldingen summier blijven.

Ook bij een grote maillijst kan het soms een uitdaging zijn om het aantal aanmeldingen omhoog te krijgen. Als je merkt dat je al meerdere keren naar je maillijst over de webinar hebt gemaild en het aantal aanmeldingen maar niet toeneemt, dan wordt het tijd om iets anders te proberen.

Anders kun je het gewoon afwachten en hopen dat mensen je webinar organisch zullen vinden, maar de kans is groot dat dat waarschijnlijk niet zo goed zal werken.

Adverteer je webinar op Facebook

Het opzetten van een Facebook-advertentiecampagne is een meer directe manier om je webinar te promoten. Met Facebook-advertenties bereik je een gerichte doelgroep en met hulpmiddelen zoals Aangepaste en Lookalike-doelgroepen kun je met gemak geïnteresseerde personen bereiken.

Let wel dat adverteren op Facebook heel anders is dan adverteren op Google AdWords. Dit omdat mensen niet dezelfde intentie hebben bij het inloggen op Facebook

In plaats van te googelen naar de dichtstbijzijnde coffeeshop of de meest gerenommeerde levensverzekeringsmaatschappij, gaan mensen naar Facebook om te ontspannen, te ontsnappen en te socialiseren. Ze zijn vast en zeker niet op zoek naar je volgende webinar.

Het is dus geen one-and-done, maar meer een proces dat een langere periode in beslag zal nemen.

Dat betekent dat in plaats van een enkele campagne met een directe advertentie, je waarschijnlijk een paar verschillende campagnes nodig zal hebben die zijn ontworpen om langzaam de beste potentiële kandidaten te bereiken.

Daarom, in plaats van een enkele directe lead-gen-advertentie, moet je vaak een meer genuanceerde aanpak volgen. Je bouwt daarom meerdere campagnes en advertentiesets die elkaar voeden. Je creëert een marketing funnel waarbij je personen stapsgewijs begeleidt naar je aanmeldformulier.

Conclusie

Webinars zijn 1 van de beste manieren om nieuwe leads en verkopen voor je (online) bedrijf te genereren.

Het probleem is dat je een groot aantal mensen moet bereiken voor je van een geslaagde webinar kunt spreken. Je kunt dit doen door te adverteren op Facebook.

Gebruik een slimme mix van verschillende Facebook-advertentiecampagnes om de juiste personen te bereiken om die naar je webinar te begeleiden.

Ben je klaar om je eigen succesverhaal met Facebook-advertenties te maken? Download mijn E-boek: Met succes adverteren op Facebook voor 10 praktische tips om van je campagnes een succes te maken:

E-boek met succes adverteren op Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *