Boost je maillijst met Facebook-advertenties

Boost je e-maillijst met Facebook-advertenties

Ben je op zoek naar manieren om je e-maillijst te laten groeien? Dan kun je adverteren op Facebook.

Waarom? Het korte antwoord is, omdat het werkt!

Misschien heb je hier en daar een horrorverhaal gehoord van iemand die geld kwijt was met Facebook-advertenties en niks aan terug heeft verdient. Dit gebeurt wanneer je het verkeerd aanpakt of simpelweg niet weet hoe je er het beste van kan maken. Adverteren op Facebook kan een effectieve manier zijn om nieuwe klanten te winnen, en het eist een speciale aanpak om de gewenste resultaten te behalen.

Vele bedrijven zetten Facebook-advertenties in om hun e-maillijst te laten groeien en zij zijn heel tevreden over de resultaten. Dus laat je niet afschrikken door enkele horrorverhalen. Er is immers een reden waarom adverteren op Facebook de meest gebruikte manier is om e-mailadressen te verzamelen.

Als zoveel mensen geld verliezen met Facebook-advertenties, waarom zijn er nu meer dan 4 miljoen adverteerders op het netwerk die miljarden dollars uitgeven? Als het niet werkte, zouden ze dit niet doen.

Elke dag gebruiken steeds meer bedrijven Facebook-advertenties, gewoon omdat het werkt. Je kunt al op Facebook adverteren voor slechts € 2 per dag en binnen een mum van tijd waardevolle leads genereren. Geen enkele traditionele advertentieplatform biedt zoveel tegen zo’n lage prijs.

Facebook werkt zijn advertentieplatform regelmatig bij (te vaak naar mijn smaak) en werkt constant aan het verbeteren van de resultaten voor zowel de adverteerder als de ‘gewone’ Facebook-gebruiker. Ze willen dat je slaagt, daarom doen ze alles in hun vermogen om ervoor te zorgen dat adverteerders goede resultaten behalen. Hier verdienen ze immers aan.

Waarom werken Facebook-advertenties zo goed voor het laten groeien van je e-maillijst?

Facebook-advertenties kun je gebruiken om je e-maillijst te laten groeien, omdat je mensen kunt bereiken die nog nooit van je hebben gehoord. Een totaal nieuwe doelgroep maakt dan kennis met je merk en product. Je kunt mensen op grotere schaal bereiken dan in het verleden. En omdat Facebook miljoenen gebruikers heeft wereldwijd, kun je met een klik op de knop jouw ideale klanten vinden.

Adverteer met een gratis geschenk of een aantrekkelijke aanbieding om jouw ideale klant te overhalen of een aankoop te doen of hun e-mailadres achter te laten. Een weggever werkt doorgaans sneller omdat gebruikers dan nog geen geld hoeven uit te geven. Voor hen is het een laagdrempelige manier om kennis te maken met je product of dienst. Tevens geven weggevers je de mogelijkheid om tonen dat jij de expert bent in je gekozen branche. Het dient ook als een kennismaking, je potentiële klant krijgt dan een voorproefje van jouw werk en deze informatie kunnen ze goed gebruiken om te beslissen of jouw product of dienst iets is voor ze.

Waarom zou ik Facebook-advertenties gebruiken in plaats van Google Adwords?

Hoewel Google een uitstekend platform is, werkt het grotendeels op basis van wat gebruikers zoeken. Dus kortom, met Google Adwords moet je wachten tot je ideale klant zoekt naar wat je te bieden heb. Tevens is dit vele malen duurder als je de klikkosten 1 op 1 vergelijkt.

Facebook werkt andersom. Je zorgt ervoor dat je al zichtbaar bent voor je ideale klant zelfs voor zij een zoekopdracht hebben gedaan.

Uiteraard kun je Google ook gebruiken om personen te bereiken zonder zoek-intentie. Daar is het Display Netwerk voor, die werkt op dezelfde manier als Facebook en komt qua kosten ook overeen. Dat is ook een optie, maar tot nu heb ik de mooiste resultaten gezien op Facebook.

Ben je klaar om te adverteren op Facebook, om je e-maillijst op te bouwen en je bedrijf te laten groeien? Helemaal top! Facebook is een zeer krachtig, veelzijdig, effectief en betaalbaar advertentieplatform. Dit maakt hem perfect voor vooral nieuwe en kleine bedrijven.

Ben je klaar om je eigen succesverhaal met Facebook-advertenties te maken? Download mijn E-book voor 10 praktische Facebook adverteren tips!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *