Bloggen is belangrijk. Bloggen moet je doen. Dit zijn uitspraken die je zeker vaker bent tegengekomen. Je concurrenten doen het en het is ook iets waar jij mee aan de slag wilt. Het lijkt je immers leuk om over je passie te schrijven. Hoe moeilijk kan dat u helemaal zijn?
Je begint vol energie aan je eerste blog, maar krijgt niet de kans die af te ronden. Je bent druk bezig met andere zaken. Opdrachten van klanten gaan immers voor. Je blog pak je later aan. Of hij is af, je leest hem na en begint te twijfelen als je hem wel wilt publiceren.
Als ondernemer weet je dat je moet bloggen, maar tijd en inspiratie heb je niet. En je weet ook niet waar je die vandaan moet halen. Wat nu?
Discipline om te bloggen
Ja, je had het onderschat. Bloggen eist discipline, want ook in drukke tijden moet je tijd vrij maken om wat uit te typen. Het steeds uitstellen tot morgen is de beste manier om het gewoon niet te doen.
Bloggen uitbesteden
Het uitbesteden van het bloggen kan in vele gevallen een ware uitkomst zijn. Je hoeft geen geweldige schrijver te zijn om een blog te onderhouden, maar de meeste ondernemers hebben simpelweg geen tijd om te bloggen.
Door regelmatig een blog te publiceren krijg je meer bezoekers op je website en kun je je expertise tonen. Met je blog haal je dus klanten en omzet binnen. Frequent bloggen is daarom van essentieel belang.
Lukt het je maar niet om met enige regelmaat te bloggen, overweeg dat het schrijven uit te besteden. Dit kan gedeeltelijk of volledig. Een tekstschrijver kan zelf ideeën aandragen of werkt jouw idee verder uit. De keuze ligt aan jou. Jij kunt je bezighouden met je core business, dat wat je wél leuk vindt.
Ghostblogger inhuren?
Een ghostblogger is een tekstschrijver schrijft artikelen voor andere ondernemers zonder zijn of haar eigen naam aan dit artikel te koppelen. Jij als ondernemer kunt de blog dan publiceren onder je eigen naam.
Een goede ghostblogger leest zich in in jouw vakgebied en schrijft een stuk dat perfect bij je past. Doorgaans begint men met een conceptblog. Deze wordt dan aangepast met de feedback van de opdrachtgever. Het artikel wordt immers in de geest van de opdrachtgever geschreven. Discretie en vertrouwelijkheid is uiteraard van groot belang. De opdrachtgever bepaalt dan hoe en waar het artikel gedeeld wordt.