Facebook adverteren uitbesteden

Santousha Kalk

Meer sales, omzet en leads behalen met Facebook Ads? Op zoek naar een goede specialist die jou helpt meer resultaat met Facebook Ads te behalen?

FACEBOOK ADS UITBESTEDEN AAN VIRTUAL CREATIVES BETEKENT:

  • Een ervaren specialist die wekelijks jouw campagnes beheert.
  • Direct contact met de specialist die jouw campagnes beheert.
  • Een professionele aanpak
  • Maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten van jouw campagnes en actiepunten voor de komende periode.
  • Structureel high quality leads

Waarom Facebook Ads?

Facebook biedt steeds meer leuke kansen voor haar adverteerders. Via dit platform kun je miljarden personen bereiken die dagelijks, vrijwel de hele dag, op Facebook (en Instagram) zitten. Richt je advertenties op specifieke doelgroepen met bepaalde interesses, demografische gegevens of andere kenmerken. Dit maakt adverteren op Facebook aantrekkelijker dan adverteren op Google.

INSTAGRAM ADVERTEREN

Adverteren op Facebook betekent doorgaans ook meteen adverteren op Instagram. Instagram is onderdeel van Facebook en daarom kun je via Facebook ook advertenties op Instagram plaatsen. Instagram is de plek voor bedrijven die zich op een jonge doelgroep richten. Op dit moment groeit Instagram zelfs harder dan Facebook. Tevens is adverteren op Instagram goedkoper.

SLIMME STRATEGIEËN

Facebook is niet te vergelijken met een zoekmachine als Google. Als je gaat adverteren op Facebook en Instagram dan gebruik je een heel andere strategie. De verwachtingen zijn dan ook anders. Zo heeft het geen zin om meteen voor dure producten of diensten te adverteren. Dit vergt een speciale aanpak.

Werken met virtual creatives ZIET ER ALS VOLGT UIT:

Stap 1: strategiegesprek

Hier bespreken we je doelen, budget, de aanpak en uiteraard de werkwijze.

stap 2: account audit

Heb je al Facebook Ads-account? Dan voeren wij graag eerst een account audit uit.

Stap 3: campagneplan

Na ons gesprek en de audit heb ik een goed beeld gekregen op welke werkzaamheden in het verschiet liggen. Ik stuur je een voorstel/campagneplan. Hierin staan alle afspraken en mijn voorstel voor een accountstructuur.

Stap 4: setup

Ga je akkoord met mijn voorstel, dan gaan we aan de slag. We beginnen met de setup. De campagnes worden gebouwd volgens campagneplan. De advertenties worden nog aan je voorgelegd voor ze online gaan.

Stap 5: Beheer

Staat het account helemaal strak? Dan gaan we de beheerfase in. Wekelijks analyseren we de resultaten van jouw campagnes en voeren optimalisaties door om de resultaten verder te verbeteren.

Stap 6: rapportage & analyse

Maandelijks sturen we jou een rapport met de prestaties van afgelopen maand. Hierin formuleren we ook actiepunten voor de komende maand. Tevens bespreken het resultaat ook telefonisch/via skype.

Waar je het uiteindelijk allemaal voor doet zijn de mooie resultaten die klanten behalen

  • € 9.480 aan omzet uit een investering van € 615,71 binnen 2 weken
  • 30% meer conversie tegen 40% lagere kosten
  • Uniek bereik van 55.903 personen uit een investering van € 315,63
  • € 0,45 per lead voor een 5 daagse Challenge
  • € 0,55 per lead voor een e-book
  • 300% groei klantenlijst binnen 1 maand

Wat klanten over Santousha zeggen

Mijn lieve klanten

"Santousha heeft voor mijn Free yourself challenge de Facebook advertenties gemaakt. Na een intake-gesprek kwam zij met suggesties en een uitgewerkte strategie ter ondersteuning van mijn doelen. Dankzij haar inzet en expertise is het aantal inschrijvingen voor deze challenge flink gestegen en daar ben ik super blij mee. We hebben in een korte periode van 3 weken 1200 inschrijvingen kunnen realiseren. Dit zat ver boven het aantal dat ik initieel voor ogen had."​
"Santousha heeft voor mijn bedrijf Huis van Verbeelding een geslaagde Facebookcampagne opgezet. Niet alleen had ik hierdoor 2000 deelnemers aan mijn challenge, maar ook kreeg ik beter inzicht in de klanten die ik bereik, waar ik die kan vinden en hoe ik het budget optimaal kan besteden. Santousha is alert en weet aan welke knoppen ze moet draaien voor het beste resultaat. Heel blij mee!"
"Ik werk heel graag samen met Santousha, ze is niet alleen vriendelijk en geinteresseerd als mens, maar een professional die haar visie duidelijk deelt en kan onderbouwen. Ze is heel erg goed bereikbaar en pakt alles snel en makkelijk op. Het feit dat ze geinteresseerd is in wat ik doe en daar ook echt gevoel voor heeft is voor mij een belangrijk aspect in onze samenwerking. Ze weet de juiste toon aan te slaan en ook de visuals erbij te plaatsen. Top dus !"

Wat heb je nodig om te starten?

Ik merk dat de meeste ondernemers aan de slag gaan met Facebook-advertenties terwijl ze er nog niet klaar voor zijn. Hier zou ik geen ‘start before you are ready’ toepassen.

Zorg ervoor dat het volgende al goed is ingericht voor je start met adverteren:

  • Je propositie is helder en heeft zich voor een groot deel al bewezen
  • Je hebt een goed ingerichte en converterende salesfunnel
  • Je bent bereid te investeren in je zichtbaarheid en groei
  • Je bent bereid op een structurele basis advertenties in te zetten en snapt dat het tijd neemt om impact te maken
  • Je bent bereid continu te investeren in je zichtbaarheid en het aantrekken van nieuwe leads
  • Je kent je doelgroep door en door.
  • Je advertentiebudget is minimaal € 300,- per maand

Wat kost het uitbesteden van advertenties?

  • De kosten voor het adverteren (de klikken) worden rechstreeks door Facebook gefactureerd zonder tussenkomst van mij.
  • Op mijn factuur komen alleen mijn arbeidskosten te staan.
  • Aan de start van de campagne vraag ik opstartkosten.
  • Marketing is geen one size fits all model, dus ieder voorstel is volledig gericht op het bereiken van jouw doelen. Tijdens ons strategiegesprek kan ik je een beter beeld geven van de nodige investering op basis van je doelen en de gekozen strategie.